Cum evoluează bugetele pentru agentie media

Cum evoluează bugetele pentru agentie media

Conform celui mai recent studiu anual de la agentie media Media Reactions realizat de Kantar, video pare să fie un mare câștigător al investițiilor în resurse în acest an și în anul următor. Pe baza unui sondaj global realizat în rândul a aproape 1.000 de specialiști seniori în marketing, raportul constată că video online și streaming-ul video au cel mai mare impuls pozitiv în acest an și ocupă 2 din primele 3 locuri anul viitor.

Se așteaptă ca reclamele video online să înregistreze cea mai mare schimbare pozitivă (procentul de marketeri care măresc bugetul/alocarea de resurse minus procentul celor care reduc bugetul): un procent net de 61% dintre marketeri și agenții se așteaptă să își mărească bugetele pentru video online în 2022 (cel mai larg consens dintre toate mediile).

În plus, un net de 66% preconizează o creștere a bugetelor pentru reclamele video anul viitor, de asemenea, cel mai mare procent pentru orice mediu.

O previziune recentă a companiei Zenith a constatat că, pentru prima dată în ultimul deceniu, un alt mediu decât social media (agentie media) va avea cea mai rapidă creștere în următorii 3 ani: video online, care se preconizează că va crește cu 15,4% în medie anual între 2021 și 2024. Între timp, în cadrul SUA, cea mai mare piață de publicitate din lume, se preconizează că în acest an cheltuielile pentru reclamele video digitale vor depăși cheltuielile pentru reclamele TV tradiționale.

Urmează îndeaproape videoclipul online este streamingul video:

un net de 58% dintre respondenți se așteaptă ca alocările bugetare pentru reclamele video în streaming să crească în acest an, pe locul al doilea în rândul tuturor mediilor analizate. Un procent net de 62% se așteaptă la o creștere a alocării de resurse pentru video online anul viitor, ceea ce înseamnă că se situează pe locul al treilea după video online (+66%) și poveștile din social media – agentie media (+62%).

Alte mijloace de comunicare pentru care cel puțin jumătate dintre respondenți se așteaptă să își mărească resursele pentru anul viitor sunt:

– Marketingul în metavers (61%)

– Anunțurile de comerț electronic (59%)

– Conținutul influencerilor (59%)

– Anunțuri în fluxurile de știri din social media – agentie media (56%)

– Jocuri online/mobile (52%).

Podcasturile (46%) și streamingul de muzică (46%) sunt aproape în urma lor, spațiul publicitar audio digital continuând să se extindă.

Nu este aceeași perspectivă pentru agentie media tradiționale, deși unele tipuri vor înregistra o creștere. Un procent net de 17% dintre respondenți se așteaptă să își mărească alocările de resurse pentru plasarea de produse TV. Televiziunea reprezintă 70% dintr-o piață de plasare de produse care, în acest an, va fi aproape dublă față de 2016.

Un net de 15% dintre respondenți se așteaptă, de asemenea, să își mărească investițiile în reclamele out of home, în timp ce un net de 8% fiecare va face acest lucru pentru sponsorizările TV și reclamele TV în general. Nu există un entuziasm la fel de mare pentru radio (-3%), cinema (-14%), reviste (-45%) și ziare (-46%), pentru care mai mulți comercianți se așteaptă să își reducă decât să își crească investițiile în 2023.

Câștigătorii Ad Equity

De asemenea, Kantar a intervievat peste 18.000 de consumatori din întreaga lume pentru a afla care sunt canalele pe care aceștia le-au clasat pe primul loc în ceea ce privește capitalul publicitar, adică pe care le apreciază cel mai mult. În ciuda afinității comercianților pentru formatele digitale, agentie media tradiționale încă se bucură de o performanță puternică în rândul consumatorilor, evenimentele sponsorizate ocupând locul 1 în ceea ce privește capitalul publicitar pe toate canalele media, urmate de reclamele din reviste (locul 2) și reclamele din cinematografe (locul 3).

Cu toate acestea, pentru comercianți, reclamele video online au ocupat primul loc, înaintea evenimentelor sponsorizate și, oarecum surprinzător, a reclamelor TV.

În cele din urmă, Amazon a ocupat primul loc în ceea ce privește capitalul publicitar în categoria mărcilor media ( agentie media) pentru consumatori, suplinind liderul de anul trecut, TikTok. La rândul lor, agenții de marketing au enumerat Instagram pe primul loc, urmat de Google și YouTube, TikTok ocupând locul 4.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

one + eight =

close
type characters to search...
close