Cum să creezi o strategie de conținut SEO de succes în 2024

Marketing Digital Avansat cu automatizări AI în baza unui set de big data colectate selectiv.

Marketingul de conținut a înregistrat o creștere semnificativă, pe măsură ce brandurile produc strategii creative de conținut care conduc la trafic, lead-uri și conversii, dezvoltându-și în același timp brandul în diferite țări, prin diferite canale și pe diferite platforme.

Unul dintre pilonii cheie în construirea unei strategii de marketing de conținut pentru viitor, este optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO). SEO este crucială pentru o strategie de marketing de conținut, deoarece ajută oamenii să găsească conținutul dvs. pe motoarele de căutare, crescând vizibilitatea acestuia.

Aici analizăm de ce este importantă SEO, cum să o combinați cu strategia dvs. de conținut și cele cinci sfaturi de top pentru crearea unei strategii SEO solide în 2023.

Ce este SEO și de ce este important?

SEO este procesul de optimizare a unui site web pentru a îmbunătăți clasamentul acestuia pe Google și pentru a crește cantitatea și calitatea traficului din partea motoarelor de căutare. Acest proces are mai multe fațete: implică mai multe elemente, cum ar fi audituri tehnice, construirea de link-uri, cercetarea cuvintelor cheie, optimizarea conținutului și multe altele.

Scopul SEO este de a îmbunătăți vizibilitatea site-ului dumneavoastră; prin urmare, este cel mai important pentru mărcile care doresc să crească cantitatea de trafic către site-ul lor sau pentru cele care doresc să se poziționeze ca surse autorizate și de încredere în domeniul sau industria lor.

De ce ar trebui să combinați strategiile de conținut și SEO

În timp ce SEO în sine este un canal de distribuție important, acesta joacă, de asemenea, un rol crucial în îmbunătățirea vizibilității conținutului pe alte canale. Iată cum unele elemente-cheie ale SEO pot alimenta strategia dvs. generală de conținut:

Cercetarea cuvintelor-cheie

Înainte de a crea conținut, trebuie să recunoașteți modul în care un utilizator vă va găsi conținutul. Cercetarea cuvintelor cheie este esențială pentru a înțelege ce termeni caută publicul dvs. țintă și cât de des îi caută.

Combinarea strategiilor SEO și de conținut vă poate oferi o listă de cuvinte-cheie pe care știți că publicul dvs. țintă le folosește pentru a găsi conținut similar. Puteți apoi să includeți cuvintele-cheie din cercetarea dvs. ca hashtag-uri pe rețelele sociale, în descrierile conținutului dvs. video sau în textul postărilor de blog cu formă lungă.

Intenția de căutare

Pe lângă înțelegerea cuvintelor cheie care sunt folosite, încorporarea SEO în strategia dvs. de conținut vă permite, de asemenea, să determinați intenția din spatele cuvintelor cheie.

Înțelegând intenția de căutare a utilizatorului, vă puteți poziționa conținutul pentru a fi cel mai relevant.

De exemplu, pentru conținutul informativ, cum ar fi postările de pe blog, găsirea celor mai relevante cuvinte cheie cu intenția de căutare corectă vă poate oferi un avantaj față de un conținut mai puțin optimizat, deoarece scopul Google este de a prezenta utilizatorului cel mai relevant rezultat pentru interogare.

Formatul și structura conținutului

Crearea conținutului într-un format și o structură optimizate este un alt motiv pentru care ar trebui să încorporați SEO în strategia dvs. de conținut.

Nu numai că SEO vă oferă o idee despre formatul de conținut care are șanse să dea cele mai bune rezultate, de exemplu, ghid, recenzie, video etc., dar vă oferă, de asemenea, o linie directoare structurală care vă ajută să oferiți cea mai bună experiență de conținut și cea mai bună posibilitate ca acesta să fie văzut.

5 sfaturi cheie pentru a crea o strategie de conținut SEO de succes în 2023

Având în vedere că 90% dintre marketeri folosesc un plan de marketing de conținut, brandurile încep în sfârșit să prioritizeze marketingul de conținut și să cheltuiască mai mult pe crearea de conținut pe o varietate de canale și platforme. Cu o concurență mai mare, brandurile vor trebui să își optimizeze conținutul pentru a obține cât mai multă vizibilitate. De aceea, optimizarea SEO este esențială.

Iată cinci sfaturi pe care mărcile ar trebui să le ia în considerare atunci când își creează strategia de conținut SEO și urmăresc să atragă mai multe priviri asupra brandului lor.

  1. Creați conținut video

Există o serie de motive pentru care videoclipul domină marketingul de conținut și pentru care a devenit una dintre cele mai eficiente forme de conținut pentru a atrage audiența. Videoclipul de formă scurtă este extrem de eficient pe platformele de social media și este unul dintre principalele moduri în care oamenii consumă conținut. Acesta este motivul pentru care videoclipul în format scurt are cel mai bun ROI în comparație cu toate celelalte formate media și pentru care platformele de social media se concentrează pe acest mediu și investesc masiv în el.

Consumatorii folosesc platformele video atât ca sursă de educație și divertisment, cât și ca motoare de căutare. În consecință, nu numai că mărcile trebuie să creeze conținut video care să rezoneze cu publicul lor țintă atunci când se uită, dar trebuie să acorde prioritate optimizării SEO pentru a se asigura că conținutul lor este ușor de găsit printre o mare de alte videoclipuri.

  1. Optimizați pentru căutarea vocală

Introducerea lui Siri și a altor asistenți vocali a forțat brandurile să adopte strategii inovatoare pentru a profita de noile oportunități. Având în vedere că 27% din populația online globală folosește căutarea vocală pe mobil și peste 4 miliarde de asistenți vocali sunt utilizați pe dispozitive din întreaga lume, mărcile care refuză să își optimizeze conținutul pentru căutarea vocală lasă pe masă oportunități semnificative.

Există mai multe aspecte cheie pentru optimizarea căutării vocale, dar unul dintre cele mai importante elemente SEO atunci când se optimizează pentru căutarea vocală sunt featured snippets; un rezultat de căutare afișat în partea de sus a paginii de rezultate a căutării, ales în mod special de Google ca fiind cel mai bun răspuns la interogarea utilizatorului.

Optimizarea pentru featured snippets este o bună practică SEO în general, dar importanța suplimentară a featured snippets pentru căutarea vocală înseamnă că mărcile care nu își optimizează conținutul în acest mod pierd o oportunitate pentru ca acesta să fie mai vizibil în casele oamenilor și în timpul deplasărilor.

  1. Reutilizează-ți conținutul pentru diferite canale

Reproducerea conținutului presupune reciclarea conținutului și transformarea acestuia pentru a fi utilizat pe diferite canale. De exemplu, transformarea unui videoclip de lungă durată în videoclipuri scurte sau fragmente pentru canalele de socializare. Este o modalitate creativă pentru branduri de a crea conținut nou și ajută la atingerea unor audiențe diferite care preferă formate diferite pentru a consuma media.

Alte idei pentru reprofilarea conținutului includ transformarea unei postări pe blog sau a unui articol într-un videoclip sau într-un fir de social media, transcrierea podcasturilor în postări pe blog, transformarea prezentărilor în infografice etc. Deoarece există o abundență de opțiuni, mărcile trebuie să se asigure că adaptează stilul de conținut la canalul pe care doresc să îl folosească.

  • Unele dintre cele mai bune practici atunci când se repropune conținut includ:
  • Prioritizarea conținutului popular, veșnic verde.
  • Sincronizarea lansării conținutului repurtat cu tendințele, știrile și evenimentele.
  • Utilizarea elementelor vizuale pentru a oferi conținutului dvs. cele mai bune șanse de a fi partajat.
  1. Optimizarea site-ului dvs. și îmbunătățirea experienței utilizatorului (UX)

Crearea unei strategii de conținut SEO de succes se bazează pe elementele fundamentale ale SEO, de aceea este important să vă optimizați site-ul.

Unele dintre cele mai importante optimizări SEO pe care brandurile ar trebui să le ia în considerare includ:

  • Optimizarea metadatelor
  • Actualizarea canonicalelor pentru a evita conținutul duplicat
  • Optimizarea vitezei paginilor și a timpilor de încărcare
  • Crearea de layout-uri de pagină mobile friendly
  • Implementarea datelor structurate
  • Din aceste optimizări decurg două principii cheie SEO: asigurarea unei experiențe bune pentru utilizator pe site-ul dvs. și realizarea unui conținut cât mai accesibil pe dispozitivele mobile.

Mobilul a reprezentat aproape 60% din traficul mondial în prima jumătate a anului 2022 și va fi mai popular decât desktop-ul în viitorul apropiat. Având în vedere că social media și divertismentul au devenit atât de axate pe mobil, oamenii consumă acum mai mult ca niciodată media pe dispozitivele mobile. Astfel, pe măsură ce utilizarea dispozitivelor mobile continuă să crească, furnizarea unei experiențe mobile fără cusur va fi crucială în 2023.

  1. Fiți la curent cu actualizările algoritmului Google

Google își actualizează în mod constant algoritmii pentru a oferi cele mai bune rezultate pentru o interogare de căutare. Cele mai multe dintre aceste actualizări sunt minore, dar actualizările majore pot avea un impact semnificativ asupra strategiilor SEO și de conținut.

Actualizarea Google „Helpful Content Update”, lansată în septembrie 2022, este un prim exemplu în acest sens. În ultimii ani, conținutul de inteligență artificială (AI) a crescut în popularitate, deoarece a permis mărcilor și scriitorilor să eficientizeze procesul de dezvoltare a conținutului. Răspunsul Google la acest lucru a fost „Helpful Content Update”, conceput pentru a devaloriza conținutul automatizat și a prioritiza conținutul orientat către oameni.

Nu știm ce actualizări de algoritmi a planificat Google în viitor, dar asigurați-vă că sunteți la curent, deoarece v-ar putea ajuta să înțelegeți de ce conținutul dvs. nu are performanțele pe care le așteptați.

Concluzii cheie

SEO este o componentă critică a unei strategii de conținut de succes, în special elementele cheie, cum ar fi cercetarea cuvintelor cheie, viteza paginii și optimizarea pentru mobil. Atât SEO, cât și conținutul ar trebui să lucreze împreună pentru a crește vizibilitatea brandului și a conținutului dvs. pe diferite canale și platforme.

Conținutul video este extrem de popular și este una dintre cele mai eficiente forme de conținut pentru a vă implica publicul.

Căutarea vocală este mai importantă ca niciodată, consumul de media pe dispozitive mobile fiind în creștere. Este o modalitate excelentă de a vă face brandul vizibil acasă și în deplasare.

Reproducerea conținutului ajută la atingerea unor audiențe diferite care pot consuma media pe formate diferite, deși, conținutul va trebui să fie optimizat în funcție de canal și platformă.

Optimizarea site-ului dvs. și îmbunătățirea experienței utilizatorilor este crucială pentru ca Google să aprecieze și să prioritizeze conținutul dvs. 

Este la fel de important pentru a satisface principiile cheie ale Google de a asigura utilizatorului o experiență bună pe site-ul dvs. și de a face conținutul accesibil pe mobil.

Ținerea la curent cu actualizările algoritmului Google vă va ajuta să înțelegeți schimbările în modul în care conținutul dvs. este evaluat și clasificat de Google și cum puteți evita orice potențial regres în ceea ce privește performanța conținutului dvs.

close
type characters to search...
close