Cele mai recente tendințe SEO de urmărit în 2024

Factorii de clasificare Google se schimbă în permanență.

Într-o eră a inovației și a actualizărilor tehnologice în continuă evoluție, s-ar putea să fie mai greu ca oricând pentru profesioniștii SEO să se conformeze cerințelor big tech și să țintească primele locuri ale motorului de căutare.

Într-adevăr, se estimează că Google își modifică algoritmii de 500 până la 600 de ori pe an, adică aproximativ o dată sau de două ori pe zi.

Deși majoritatea acestor actualizări nu afectează peisajul SEO, este esențial ca profesioniștii SEO să facă față acestor schimbări, deoarece unele dintre ele modifică drastic modul în care Google determină ce pagină să afișeze în partea de sus a SERP-urilor sale.

Având în vedere că peste 93% din traficul pe internet provine din interogări de căutare, a profita de cele mai recente bune practici SEO a devenit o necesitate pentru proiectul dvs. și, în general, pentru orice afacere care dorește să ajungă și să convertească potențiali clienți în 2022-2023.

A irosi o astfel de ocazie ar însemna să nu profiți de o mare oportunitate de afaceri sau, în caz contrar, să nu reușești să satisfaci așteptările clienților tăi.

În prezent, tot mai multe companii încep să recunoască acest lucru și de aceea interesul pentru importanța SEO este în continuă creștere.

Ce înseamnă acest lucru?

Pozițiile de top din SERP-uri sunt râvnite mai mult ca niciodată, iar concurența pentru ele a devenit acerbă și intensă.

Dar cum puteți face ca site-ul dvs. să ocupe poziții înalte în SERPs, având în vedere factorii de clasificare în continuă schimbare ai Google?

La Getfluence am efectuat cercetări cu privire la cele mai bune tendințe și practici SEO pentru 2022-2023 și le-am selectat pe cele mai eficiente într-o listă scurtă de 5 sfaturi.

Iată care sunt alegerile noastre:

  1. People also ask 

Popularitatea snippet-ului bogat „People also ask” a înregistrat o creștere semnificativă în ultimii ani, datorită faptului că Google se bazează mai mult pe acesta ca mijloc de îmbunătățire a experienței generale a utilizatorilor.

Obținerea site-ului dvs. web ca răspuns la întrebările din „Oamenii mai întreabă” vă poate ajuta să captați interesul publicului dvs., devansându-vă concurența într-un mod practic și funcțional.

Dar de ce este PAA atât de important?

În primul rând, de la introducerea sa în aprilie 2015, prezența sa în SERP-urile Google a crescut masiv – în prezent, este prezentată pentru aproximativ una din două interogări, adică aproximativ 43% din toate căutările.

Dar acesta este doar începutul.

Frecvența snippet-ului „People also ask” crește și mai mult pentru utilizatorii de dispozitive mobile – un factor care devine deosebit de important, având în vedere că 58% din traficul online a provenit anul trecut de pe smartphone-uri.

Așadar, cum vă puteți ajuta site-ul dvs. să apară în caseta PAA?

Primul pas este să căutați cele mai multe întrebări adresate pentru cuvintele-cheie alese de dumneavoastră.

Ulterior, ar putea fi ineficient să alegeți întrebări cu un volum scăzut de căutări, așa că asigurați-vă că interogările pe care le selectați sunt relevante pentru intenția publicului dumneavoastră.

Încercați să înțelegeți ce caută ținta dvs. făcând cercetări pe cont propriu, apoi creați conținut care să răspundă pe deplin la îndoielile pe care le au.

În cele din urmă, asigurați-vă că includeți întrebările direct în titlurile dvs. (H2s, H3s, H4s), sau chiar să creați o secțiune de întrebări frecvente pentru conținutul dvs., care poate fi utilă pentru acest domeniu de aplicare.

  1. Implementarea marcajului schema

În culisele site-ului dvs. web, schema markup este principalul responsabil pentru modul în care Google și alte motoare de căutare înțeleg și indexează conținutul dvs.

Implementarea unui schema markup adecvat este crucială pentru a ajuta site-ul dvs. să apară în featured snippets, un factor care poate ajuta conținutul dvs. să pară mai atractiv și mai interesant pentru publicul dvs.

Dar nu se termină aici.

Odată cu creșterea treptată a interesului pentru căutarea vocală – cu servicii precum Alexa și Google Assistant – implementarea schema markup vă poate crește șansele de a fi prezentat ca rezultat nr. 1 pentru interogările utilizatorilor.

Acest factor este esențial, deoarece majoritatea serviciilor vocale oferă doar un singur rezultat pentru fiecare căutare.

Creșterea de neoprit a instrumentelor de căutare vocală înseamnă că implementarea schema markup va fi crucială în următorii ani, așa că asigurați-vă că nu ratați această tendință SEO pentru 2022-2023.

Simplifică-ți strategia SEO cu ajutorul Google Markup’s Helper

Pentru a-i ajuta pe profesioniștii SEO să implementeze schema markup, Google însuși a creat un instrument util și practic, Google’s Markup Helper, care este disponibil gratuit.

Profitând de Google’s Markup Helper vă poate ajuta să vă ocupați de partea cea mai tehnică a SEO, permițându-vă să simplificați întregul proces.

Puteți lua în considerare utilizarea acestuia pentru a vă îmbunătăți strategia SEO generală pentru 2022-2023.

  1. Google Discover

În mod similar cu experiențele de alimentare ale altor rețele sociale, Google Discover le oferă utilizatorilor conținut pe care aceștia îl pot considera interesant.

Această caracteristică există din 2017, deși încă nu a apărut ca o bună practică SEO, și probabil că o va face în 2023.

Motivul din spatele acestui lucru este simplu.

În multe cazuri, Google Discover generează mai mult trafic decât doar căutarea organică.

Blogurile și alte pagini necomerciale ar trebui să fie atente la acest lucru, altfel alți concurenți le pot lua fața cu ușurință.

Există patru aspecte pe care ar trebui să le luați în considerare pentru a ținti funcția Google Discover:

Viteza

Este esențial să îmbunătățiți viteza de încărcare a paginii dvs. mai ales dacă dețineți un site mai puțin cunoscut.

Relevanță

Site-ul dvs. va fi afișat utilizatorilor în funcție de factori precum locația, istoricul și interesele acestora.

De asemenea, site-urile web care se concentrează foarte mult pe un subiect au mai multe șanse să fie eligibile pentru subiecte pentru care utilizatorii ar fi putut să se arate interesați.

Meritul de a face clic

Titlurile de tip clickbait pot face conținutul dvs. atractiv pentru cititori, crescând astfel șansele ca aceștia să dea clic pe site-ul dvs. web.

Schema-markup

În cele din urmă, pagina dvs. web trebuie să prezinte schema markup, altfel nu va fi eligibilă pentru Google Discover.

  1. Core Web Vitals

Core Web Vitals au avut o importanță din ce în ce mai mare pentru optimizarea pentru motoarele de căutare și au apărut ca o tendință SEO majoră pentru 2022.

În primul rând, acestea reprezintă o adăugare recentă la algoritm, introdusă în 2021, pe care Google intenționează să se bazeze mai mult.

În plus, relevanța lor ca factor de clasificare este din ce în ce mai puternică în timp.

Core web vitals constau din trei elemente:

Largest Contentful Paint (LCP), care măsoară cât de repede văd utilizatorii conținutul dvs;

First Input Delay (FID), care evaluează cât de receptiv este site-ul dvs. la intrările unui utilizator;

Cumulative Layout Shift (CIS), care măsoară cât de des se deplasează elementele paginii dvs. în timp ce utilizatorul încearcă să citească sau să interacționeze cu ea.

Google folosește măsurători centrate pe utilizator, cum ar fi Core Web Vitals, ca un instrument esențial pentru a oferi utilizatorilor o experiență excelentă și pentru a decide ce pagină să se claseze pe primele poziții în SERP.

Deși Google a confirmat că impactul Core Web Vitals asupra SEO va fi limitat, îmbunătățirea acestora prin măsuri precum reducerea dimensiunii paginii ar putea deveni treptat mai importantă cu timpul.

Având în vedere interesul companiei din Mountain View de a îmbunătăți experiența generală a utilizatorilor săi, ne așteptăm ca Core Web Vitals să joace un rol important ca tendință SEO pentru 2022-2023.

Pagini mobile accelerate și Core Web Vitals

Odată cu introducerea paginilor mobile accelerate (AMP), Google a urmărit să îmbunătățească experiența utilizatorilor săi de dispozitive mobile cu pagini care se încarcă rapid.

Cu toate acestea, unii profesioniști SEO și-au exprimat îngrijorarea cu privire la posibila sa interacțiune cu Core Web Vitals ca factor de clasificare.

Deși, Google a confirmat pe blogul său că este probabil ca paginile construite cu AMP să îndeplinească pragurile optime pentru CWV.

Putem afirma că AMP este o mișcare veșnică și vă sugerăm să o implementați în strategia dvs. SEO pentru 2022-2023.

  1. Respectați liniile directoare E.A.T.

„EAT” este un acronim pentru „Experiență, autoritate și încredere”.

Google a introdus acest concept încă din 2015, prin intermediul Ghidului de evaluare a calității, un document care este actualizat în timp util.

Spațiul dedicat liniilor directoare EAT a crescut de la doar câteva mențiuni la o întreagă secțiune a raportului, sugerând astfel că Google le acordă treptat mai multă importanță.

EAT va juca probabil un rol major ca factor de clasificare în 2023, așa că este esențial să înțelegeți în detaliu cum funcționează.

În primul rând, toate cele trei elemente care compun EAT (experiență, autoritate și încredere) se referă parțial sau complet la creatorul conținutului dvs.

Acest lucru face ca autorul să aibă o reputație bună în domeniul său de expertiză pe web, deoarece Google va ține cont de acest lucru.

Unele dintre cele mai bune practici pentru a realiza acest lucru includ crearea de pagini de autor sau de pagini „despre noi”, precum și existența unor mențiuni la autor pe surse de autoritate și de încredere de pe web.

Cu cât vor apărea pe internet mai multe backlink-uri de înaltă calitate care să arate spre un site web sau un autor, cu atât Google va considera mai mare autoritatea acestora într-o anumită nișă sau industrie.

Împreună cu aceasta, alte practici pe care le puteți lua în considerare pentru a atinge acest domeniu de aplicare sunt reîmprospătarea conținutului în mod regulat și crearea de link-uri către surse de autoritate pe care să vă bazați pentru statistici și date.

Cele mai multe întrebări despre tendințele SEO pentru 2022-2023

Care sunt tendințele SEO emergente pentru 2022?

Tendințele SEO pentru 2022 au înregistrat o importanță tot mai mare a rezultatelor bogate și a funcțiilor orientate spre experiența utilizatorului. Unele dintre cele mai bune practici pentru SEO în 2022 includ optimizarea Core Web Vitals, prioritizarea conținutului de formă lungă și crearea de backlink-uri de înaltă calitate.

Care este cea mai bună strategie SEO pentru 2022?

Cea mai bună strategie SEO pentru 2022 include urmărirea tuturor ultimelor tendințe SEO actualizate. Printre acestea se numără dezvoltarea de backlink-uri de calitate din surse autorizate, implementarea marcării schematice corespunzătoare și, în general, prioritizarea conținutului de formă lungă în detrimentul compozițiilor scurte.

Care este viitorul SEO?

SEO va evolua probabil pentru a se adapta mai bine la nevoile utilizatorilor și pentru a îmbunătăți experiența acestora cu motoarele de căutare. Este de așteptat ca unii factori care contribuie la experiența utilizatorului să joace treptat un rol mai important în clasamentele SERPs, cum ar fi backlink-urile cu autoritate, pe care le puteți obține cu cele mai recente instrumente profesionale.

close
type characters to search...
close