Cum fac AMP-urile să se încarce mai rapid paginile?

If you’re going to post content on your site anyway, you might as well take the time to make sure google takes notice of your effort.

The Content Factory

Implementarea compatibilității mobile pe site-ul dvs. web este o parte vitală a designului dvs. web . Utilizarea cadrului de pagini mobile accelerate (AMP) nu numai că vă va ajuta afacerea să rămână în topul tendințelor, ci și să vă sporească traficul pe site și să rămâneți în fruntea concurenței.

Introducere

Mobilul a depășit încet desktop-ul în ceea ce privește utilizarea pentru toate activitățile legate de web. Schimbarea a fost treptată, dar puternică. De fapt, începând cu 2018, mobilul a reprezentat peste 50% din utilizare la nivel mondial, depășind în cele din urmă desktop-ul cu 45%.
Această tendință a fost suficient de constantă și de puternică pentru a motiva Google să creeze Proiectul Accelerated Mobile Pages (AMP) , un efort open-source pentru a ajuta la optimizarea site-urilor web pentru navigarea mobilă.

AMP-urile sunt, în esență, pagini care utilizează un cadru foarte specific bazat pe HTML existent pentru a eficientiza schimbul de informații cu browserele, creând o experiență de utilizator fără întreruperi, mai rapidă și mai eficientă. Cu alte cuvinte, face ca viteza de încărcare a paginilor să fie aproape instantanee.

Dezvoltat de o mare comunitate de profesioniști și susținut de Google, cadrul AMP funcționează perfect cu toate browserele și se integrează perfect cu cele mai utilizate sisteme de gestionare a conținutului (CMS), precum WordPress și Drupal, făcându-l o alternativă viabilă pentru companiile care doresc să adaptează-și site-urile web la aceste vremuri pentru dispozitive mobile.

Având în vedere numărul mare de utilizatori de smartphone-uri, adoptarea AMP-urilor pentru site-ul dvs. va îmbunătăți drastic rezultatele în ceea ce privește traficul și retenția vizitatorilor.

Paginile mobile accelerate se referă la viteză. Întregul proiect a fost bazat pe ideea că utilizatorii de telefonie mobilă se așteaptă la rezultate mai repede, astfel încât paginile ajustate pentru utilizarea smartphone-ului ar trebui să se încarce la viteze optime. Desigur, aceasta înseamnă că unele dintre cele mai complexe componente ale programării back-end au trebuit să fie reduse pragmatic pentru a favoriza eficiența.

1. Deci, cum fac AMP-urile să se încarce mai rapid paginile?

În primul rând, redarea conținutului nu se oprește niciodată. Vezi, paginile normale respectă o ordine de încărcare specificată de codul de bază pe care browserul îl urmează până la litera, redând fiecare parte pe rând. Aceasta înseamnă că, până când anumite criterii de încărcare nu sunt îndeplinite, următorul conținut de pe pagină nu se va încărca. Un script terță parte (cum ar fi un anunț) ar putea, de exemplu, să dureze mai mult pentru încărcare, blocând întregul proces de redare. După cum puteți ghici, acest lucru face lucrurile mai încet.

Cadrul AMP rezolvă această problemă făcându-și încărcarea simultană a tuturor componentelor proprii, fără a permite, în același timp, niciun fel de script care poate împiedica acea singură regulă de aur a redării paralele. În esență, toate funcțiile interactive din pagină vor fi gestionate de elemente AMP personalizate concepute pentru a nu interfera niciodată cu performanța.

Acest lucru nu înseamnă că paginile dvs. nu se pot bucura de ceva Javascript, desigur. Există modalități de a crea conținut dinamic și interactiv în cadrul AMP , atâta timp cât este tratat cu prudență.

Aspect independent de active. De obicei, browserele au nevoie de fiecare element de pe pagină încărcat înainte de a ști cu adevărat cum va arăta pagina. Acest lucru se datorează faptului că aspectul include diverse imagini, elemente media și scripturi care trebuie să se încarce înainte ca dimensiunea lor și chiar efectul lor asupra paginii să poată fi cunoscut. În AMP, toate acestea sunt gestionate prin HTML, așa că chiar înainte de încărcarea oricăruia dintre aceste elemente, browserul știe care va fi aspectul, deoarece dimensiunea a fost deja stabilită și predeterminată în codul de bază. Aceasta se numește „aspect static” și permite paginilor să se încarce dintr-o dată, fără a aștepta alte resurse.

CSS inline, legat de dimensiune. AMP-urile permit doar o singură foaie de stil. Prin limitarea numărului de CSS, acestea reduc cererile HTTP la una singură. Nu numai atât, dar dimensiunea CSS este limitată la 50 de kiloocteți, ceea ce este suficient de amplu pentru un anumit grad de design, forțând totuși dezvoltatorul să folosească codare curată și eficientă.

Optimizarea fonturilor. Site-urile web obișnuite așteaptă până când totul este încărcat înainte de a descărca fonturile destul de mari folosite adesea pe pagini. Deoarece AMP limitează CSS-ul și utilizarea scripturilor externe, sistemul nu necesită solicitări HTTP până când fontul nu a fost descărcat.

Recalculări minime de stil și aspect. Acest lucru este din nou legat de faptul că scripturile dinamice de pe site-urile web normale pot avea un impact asupra aspectului paginii, modificându-l în funcție de interacțiunile utilizatorului, ceea ce, la rândul său, obligă browserul să recalculeze modul în care va arăta conținutul. Limitele impuse de cadrul AMP reduc necesitatea unor astfel de calcule.

Accelerarea imaginii CPU vs. GPU. Când un procesor redă o pagină, folosește straturi pentru imagini, apoi trimite media la GPU (placă grafică) pentru acțiuni ulterioare. AMP permite doar ca imaginile să fie tratate direct de GPU, ceea ce face ca timpul de încărcare să fie mult mai scurt.

Prioritizarea încărcării resurselor. Cadrul AMP prioritizează resursele care probabil vor fi văzute de utilizator. Aceasta înseamnă tot ce este deasupra pliului, dar și resurse care sunt prezise ca importante, care pot fi preluate în prealabil înainte de încărcare tocmai din cauza aspectului static. Practic, informațiile sunt acolo și sunt gata de utilizare, dar sunt redate numai atunci când un utilizator chiar trebuie să le vadă.

După cum am menționat, AMP-urile sunt despre viteză. Aceasta înseamnă că alte aspecte ale paginii sunt pe locul doi după performanță. Designul dvs. web ideal poate fi necesar să fie modificat, cu unele detalii sacrificate pentru a îmbrățișa pe deplin îmbunătățirile de viteză oferite de AMP. Dacă nu doriți să schimbați acest design, atunci cântăriți-vă opțiunile cu atenție și decideți dacă vizitatorii dvs. de pe mobil preferă să aibă o pagină cu toate clopotele pe care le-ați imaginat sau una care se încarcă aproape instantaneu. Amintiți-vă că, în această eră pentru dispozitive mobile, gratificarea mai rapidă ar putea fi un atu mai apreciat în ceea ce privește experiența utilizatorului.

2. Rata de respingere mai mică

Cercetări recente efectuate de Google au descoperit că utilizatorii de dispozitive mobile nu numai că se așteaptă la timpi de încărcare rapid, dar și așteptările lor joacă un rol vital în decizia lor de a rămâne.
Studiul lor a constatat că timpii de încărcare de până la trei secunde au o rată de respingere de peste 30%. Până la cinci secunde, creșterea de sărituri crește până la 90%. La marca de șase secunde, rata depășește 100%.

Ce înseamnă asta pentru paginile mobile este că optimizarea este crucială pentru a supraviețui și a rămâne în fruntea concurenței. Prin această logică, și având în vedere cota de piață a navigației mobile, deținerea de site-uri web prietenoase cu dispozitivele mobile va face sau distruge afaceri. Făcând timpi de încărcare aproape imediati, paginile mobile accelerate pot fi singurul factor care diferențiază compania.

3. Performanță și flexibilitate mai ridicate

AMP-urile nu sunt singurul cadru disponibil conceput pentru a îmbunătăți performanța site-urilor mobile. Este, însă, cea mai flexibilă în ceea ce privește acordarea accesului la o foaie de stil simplificată, iar cea cu cea mai bună viteză rezultă tocmai pentru că este construită în jurul ideii că utilizatorii de telefonie mobilă își doresc conținutul imediat.

Deși acest lucru nu înseamnă în niciun caz că alte alternative – cum ar fi Responsive Web Design sau Progressive Web Apps – ar trebui respinse, merită să se afirme importanța acordării unei atenții adecvate acestei opțiuni foarte viabile.

4. Optimizare pentru motoarele de căutare mobile (AMP SEO)

Performanța și viteza sunt factori foarte importanți în ceea ce privește reținerea și conversia vizitatorilor, fără îndoială, dar pentru a atrage trafic către site-ul web trebuie să vă clasați în motoarele de căutare.

După cum am menționat, proiectul AMP este susținut de Google pe baza tendințelor crescute de navigare pe mobil, ceea ce înseamnă că acordă acestui subiect o mare importanță. De fapt, în 2018, gigantul motoarelor de căutare a lansat indexarea mobile-first , care atribuie poziții în funcție de cât de prietenoase sunt paginile pentru navigarea mobilă.
Aceasta înseamnă că cele mai bune practici obișnuite necesare pentru SEO eficient ca parte a strategiei tale de marketing digital nu mai sunt suficiente. Faceți site-ul dvs. prietenos pentru dispozitive mobile și, de fapt, optimizați-l cu utilizarea cadrului susținut de Google, înseamnă că compania dvs. are șanse mai mari de a se clasa mai sus în paginile cu rezultate.

Paginile AMP cu date structurate pot apărea în caruselul Top povești, carusel găzduiește cu rezultate bogate, povești vizuale și rezultate bogate în rezultatele căutării mobile. Aceste rezultate pot include imagini, sigle de pagină și alte funcții interesante pentru rezultatele căutării.

AMP: Da sau Nu

AMP-urile nu sunt lipsite de unele eșecuri, desigur. După cum am menționat, probabil că nu veți putea replica pe deplin designul dvs. web normal dacă este prea complex și încărcat cu elemente dinamice. Acest lucru poate fi ocolit cu o programare inteligentă, dar va necesita creativitate și răbdare.

De asemenea, cadrul nu permite în mod natural urmărirea Google Analytics din cauza dependenței mari de informațiile din cache, dar și acest lucru poate fi rezolvat cu soluții destul de simple, ușor disponibile .

Deși acestea pot fi puncte de dispută împotriva utilizării AMP-urilor, adevărul simplu este că utilizatorii sunt acum mai înclinați să favorizeze viteza mai presus de orice altceva, așa că, în actul de a echilibra lucrurile, compania ta poate foarte bine să aleagă pragmatismul în detrimentul esteticii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 × five =

close
type characters to search...
close