Principalele tendințe SEO de stiut pentru 2024

  1. Cunoaște-ți utilizatorul.

Specialiștii în marketing sunt de mult timp obsedați de cunoașterea cât mai multor informații despre clienții lor. Pe măsură ce intrăm în 2023, înțelegerea intenției utilizatorului și prioritizarea experienței utilizatorului sunt esențiale pentru SEO. 

Intenția utilizatorului este obiectivul pe care îl are un căutător pentru o anumită interogare. Astfel, de exemplu, o persoană ar putea căuta un loc din apropiere, un subiect despre care dorește să afle mai multe sau un produs pe care ar dori să îl cumpere. 

CE ESTE EXPERIENȚA UTILIZATORULUI? 

Experiența utilizatorului se referă la ceea ce gândește și simte publicul dumneavoastră. Care este experiența lor cu site-ul dvs. web? Aplicația dumneavoastră? Brandul dvs. ca întreg? Optimizarea timpului de viteză a paginilor web este crucială, iar designerii trebuie să codifice întotdeauna cu gândul la utilizatorul final.  

Intenția și experiența utilizatorului ar trebui să fie țesute în țesătura strategiilor de marketing pe internet încă din prima zi. Ele sunt întrepătrunse una cu cealaltă, deoarece lucrează pentru același scop: satisfacerea nevoii utilizatorului sau, cum ar putea spune unii, rezolvarea problemei utilizatorului. 

  1. Content is still king.

Sigur, putem intra în datele esențiale toată ziua, dar adevărul este că nu am avea date de analizat dacă nu am produce conținut pentru ca publicul să îl consume. Conținutul actualizat și de înaltă calitate este necesar pentru SEO, dar nu se oprește aici. Conținutul vizual este o necesitate, iar valorificarea imaginilor, a videoclipurilor, a infografiilor și a altor mijloace media va atrage mai mult trafic și vă va face site-ul mai ușor de utilizat, crescând implicarea și accesibilitatea. 

CE AR TREBUI SĂ INCLUDĂ CONȚINUTUL OPTIMIZAT PENTRU SEO? 

Conținutul optimizat pentru SEO arată ca un conținut proaspăt, valoros, care răspunde la întrebările utilizatorilor sau oferă soluțiile pe care aceștia le caută. Așadar, dacă publicul tău vrea să afle cele mai recente știri despre bitcoin, răspunde la întrebările legate de bitcoin în mod proeminent pe site-ul tău. Conținutul de înaltă calitate – care ia în considerare intenția și experiența utilizatorului – este o parte crucială pentru a oferi publicului dvs. o experiență bună pe site-ul dvs. web. În cele din urmă, acesta contribuie la experiența publicului dvs. cu marca în ansamblu. Algoritmului de căutare Google îi place, de asemenea, să vadă că vă actualizați în mod regulat site-ul web cu conținut proaspăt, de calitate, care oferă valoare utilizatorilor.

În plus, agenții de marketing pot profita de puterea conținutului video. Nu puteți contesta faptul că materialul video este pur și simplu mai atrăgător decât doar textul și grafica. Un sondaj realizat de Wyzowl arată că aproape opt din zece utilizatori au achiziționat un software sau o aplicație după ce au vizionat videoclipul mărcii. Conținutul video nu numai că este convertibil, dar este și ceea ce își doresc consumatorii. Cercetările arată că 53% dintre oameni își doresc mai mult conținut video în viitor. 

Un videoclip captivant pe site-ul dvs. web îi poate face pe oameni să rămână mai mult timp pe site-ul dvs. web, ceea ce este recompensat de Google cu poziții mai bune în căutări. De asemenea, videoclipul reprezintă o oportunitate puternică de a folosi YouTube pentru a vă comercializa afacerea.

  1. SERP-urile s-au schimbat și au devenit mai inteligente. 

Algoritmul Google a devenit mult mai inteligent de-a lungul anilor, datorită implementării inteligenței artificiale. Un exemplu recent în acest sens este actualizarea algoritmului lor BERT. BERT este un acronim pentru o serie de cuvinte care probabil că ți-ar sparge creierul dacă nu ești cunoscător în domeniul SEO. (Bine, bine, înseamnă Bidirectional Encoder Representations din Transformers, pentru toți cei care sunt prea pricepuți!). 

Această actualizare îi permite lui Google să înțeleagă limbajul mai mult decât o fac oamenii. La fel ca și actualizările anterioare, cum ar fi RankBrain, BERT explică de ce tehnici precum keyword stuffing nu mai funcționează și vă va scădea clasamentul de căutare. BERT caută conținut de nișă, valoros și de natură conversațională. 

Cea mai bună strategie pentru a vă asigura că vă ridicați la standardele lui BERT (până la urmă, el se ocupă de clasament), este să vă măsurați cu scorul EAT al Google: expertiză, autoritate și încredere.  

Orientările Google descriu ce înseamnă pentru un site să aibă un EAT bun. Dacă aveți o afacere care oferă sfaturi sau vinde produse sau servicii care pot afecta potențial sănătatea, fericirea, siguranța sau stabilitatea financiară a unei persoane, SEO E-A-T este extrem de important. Google cunoaște bunuri sau informații precum YMYL sau „banii sau viața ta”. 

Mărcile pot demonstra expertiza cu conținut creat de cineva considerat expert în domeniul său. În unele cazuri, acest lucru poate fi realizat și de persoane cu expertiză zilnică în subiectul în cauză. Câștigați autoritate în domeniul dvs. prin faptul că site-ul dvs. este accesibil pentru ca mulți oameni să învețe despre subiectul sau domeniul dvs. Google vă va considera mai autoritar dacă alți experți și site-uri web fac referire la dumneavoastră sau vă recomandă. Încrederea este sporită de transparența în ceea ce privește persoana care creează conținutul site-ului dvs. web și de existența unor informații de contact adecvate.

  1. Analizele sunt imperative. 

Aceasta pare o afirmație de la sine înțeleasă. Este chiar o tendință SEO care merită subliniată? DA! În 2023, brandurile trebuie să își ia datele și să le niveleze, de la colectare la analiză și până la perspective. 

Agenții de marketing pot folosi Google Analytics pentru insight-uri SEO, inclusiv

  • Monitorizarea traficului mobil pentru a aduna date privind ratele de respingere, implicarea și multe altele
  • Urmărirea barei de căutare a site-ului pentru a înțelege ce caută utilizatorii atunci când vin pe site-ul dvs. și dacă există un gol de conținut sau de servicii pe care ați putea să-l umpleți
  • Identificarea paginilor cu performanțe de top și a celor cu performanțe slabe pentru a le imita sau actualiza 

Dar, uneori, volumul pur și simplu de date poate fi copleșitor. Din fericire, există instrumente care vor automatiza colectarea și analiza datelor, astfel încât să nu mai trebuiască să vă monitorizați în mod constant cifrele manual. Acest lucru vă asigură că veți fi mereu la curent cu schimbările în comportamentul de căutare și veți putea optimiza în consecință. 

Automatizarea sarcinilor SEO prin instrumente sau software poate simplifica foarte mult campania pentru echipa dvs. și le permite să se concentreze pe eforturi mai exclusiv umane și creative. Printre sarcinile care pot fi automatizate se numără urmărirea poziției, parcurgerea site-urilor web, analiza calității conținutului, raportarea, analiza intenției cuvintelor cheie și monitorizarea mențiunilor de marcă și a legăturilor noi.

  1. Optimizarea conținutului pentru căutarea vocală

Dacă nu optimizați pentru căutarea vocală și pentru dispozitivele mobile, atunci pierdeți o mare parte din peisajul SEO actual. Optimizarea pentru aceste medii vă va ajuta să vă poziționați mai bine în Google, precum și să vă îmbunătățiți ratele de conversie prin oferirea unei experiențe mai bune pentru utilizatori. 

Dincolo de smartphone-uri, prevalența asistenților digitali, cum ar fi Amazon Alexa și Google Assistant, a crescut numărul de căutări vocale în ultimii ani. Statisticile actuale arată că 41% dintre adulți folosesc zilnic căutarea vocală, iar acest procent este posibil să crească doar până în 2023 și după aceea.

Atunci când optimizați pentru căutarea vocală, este util să vizați cuvintele cheie sub forma unei întrebări. Acestea vor fi, de obicei, cuvinte cheie cu coadă lungă care sunt, de obicei, destul de specifice. Un exemplu ar fi: „Unde este Don’s Dry Cleaning?”. De asemenea, vă poate ajuta să vă gândiți la întrebările pe care un potențial client le-ar putea avea despre tipul dvs. de afacere și apoi să creați articole de blog care să răspundă la aceste întrebări.

  1. Prioritatea unui site web receptiv și adaptat la mobil

Împreună cu optimizarea căutării vocale, optimizarea pentru căutarea pe mobil are sens. Se așteaptă ca căutările pe telefon să crească până în 2023 și chiar mai departe. Vă întrebați cât de prietenos pentru mobil este site-ul dvs. web? Tastați „Google Mobile-Friendly Tool” în bara de căutare a Google. Aceasta va afișa o casetă în care puteți introduce URL-ul site-ului dvs. pentru a fi evaluat de Google.

Pentru a îmbunătăți performanța site-ului dvs. pe dispozitivele mobile, va trebui să vă asigurați că a fost creat cu un cod și un cadru de lucru responsive, astfel încât să își schimbe automat aspectul în funcție de dispozitivul utilizat pentru a-l accesa. De asemenea, veți dori să vă îmbunătățiți timpii de încărcare a paginilor web prin implementarea cache-ului, utilizarea unei rețele de distribuire a conținutului (CDN) și comprimarea imaginilor. În cele din urmă, folosiți metoda Google Accelerated Mobile Pages (AMP) pentru a crea versiuni mobile-friendly ale paginilor dvs. web.

De ce contează tendințele SEO?

SEO s-a schimbat considerabil în ultimii câțiva ani. Nu mai este vorba doar de a avea un site web și de a fi clasificat pentru cuvinte cheie. Algoritmul Google este mult mai sofisticat decât era înainte, iar modul în care organizațiile folosesc tacticile SEO s-a schimbat în consecință. Dacă doriți să rămâneți în topul rezultatelor de căutare, este esențial să înțelegeți care sunt tendințele actuale în materie de SEO și cum vă afectează strategiile de marketing. Doriți ajutor în acest domeniu? Luați legătura cu noi. Se întâmplă ca acesta să fie unul dintre punctele noastre forte. 

close
type characters to search...
close