Ghid pentru planificarea bugetului de marketing pentru 2023

Bugetarea poate fi o bătaie de cap pentru multe echipe de marketing. Acest lucru este de așteptat; planificarea unui buget de marketing este o activitate complexă și consumatoare de timp și este de înțeles faptul că specialiștii în marketing se simt copleșiți de volumul imens de muncă. 

Cu toate acestea, cheltuirea banilor pentru publicitate nu trebuie să fie o perspectivă terifiantă. Pentru a vă ajuta să vă pregătiți pentru 2023, am consultat agențiile de marketing digital de top și am pregătit un ghid complet pentru planificarea bugetului de marketing. Gândiți-vă la acesta ca la un cadru simplu pentru dezvoltarea unui plan de marketing care vă permite să fiți inovator în limitele constrângerilor bugetare și să atingeți în același timp obiectivele companiei dvs. 

Acum să trecem la treabă.

Planificarea bugetului de marketing – sfaturi și trucuri

Pe scurt, bugetul de marketing este suma de bani pe care ați pus-o deoparte pentru a realiza inițiative de marketing într-un anumit interval de timp. Este recomandat să vă repartizați bugetul de marketing pe o varietate de canale, inclusiv publicitatea plătită (cum ar fi anunțurile pe Facebook sau angajarea unei agenții PPC), marketingul prin e-mail, producția de conținut, oportunitățile de conștientizare a brandului/lider de opinie, expozițiile comerciale, evenimentele de marketing și multe altele.

Fără un buget de marketing este imposibil să înțelegi câți bani are la dispoziție departamentul de marketing pentru diverse activități de marketing. Acesta va ajuta la determinarea canalelor și campaniilor care sunt cele mai potrivite pentru afacerea dumneavoastră. 

De asemenea, vă va ajuta să țineți evidența a ceea ce s-a cheltuit și unde, oferindu-vă informații neprețuite. Acum să trecem la sfaturi de specialitate care vă vor ajuta la planificarea bugetului de marketing.

#1 Clarificați obiectivele companiei dumneavoastră și abordarea de marketing.

Un buget de marketing este un instrument pentru a vă duce acolo unde doriți să ajungeți cu compania dumneavoastră. Dacă tu și echipa ta nu sunteți pe aceeași lungime de undă în ceea ce privește obiectivele pe termen lung ale organizației tale, este timpul să faci un pas înapoi și să îți reevaluezi abordarea. Organizați o sesiune de brainstorming cu echipa dvs. de marketing și stabiliți obiectivele pentru următoarele câteva luni, împreună cu o strategie pentru a le transforma în realitate.

De exemplu, poate că unul dintre obiectivele dvs. este să vă schimbați complet brandul. Luați în considerare cu atenție tot ceea ce implică această sarcină și gândiți-vă la posibilele costuri implicate, cum ar fi angajarea unei companii de web design. Prin urmare, nu puteți stabili un buget de marketing dacă nu știți încotro se îndreaptă afacerea dvs. Un plan de companie solid este esențial pentru planificarea bugetului de marketing.

Ca parte a strategiei dvs. de afaceri, ar trebui să elaborați și un plan de marketing. Acesta ar trebui să detalieze modul în care marketingul vă va aduce mai aproape de obiectivele companiei dumneavoastră. Aici veți descrie cine sunteți ca și companie, ce vindeți, cine este clientul dumneavoastră ideal, cum ajunge acesta la o decizie de cumpărare și ce vă diferențiază de concurență.

#2 Calculați bugetul actual de marketing

Următorul pas este să determinați (în detaliu) pe ce vă cheltuiți banii în prezent. Este important să țineți evidența fiecărui bănuț pe care îl cheltuiți pentru publicitatea companiei dumneavoastră. Iată doar câteva exemple de ceea ce ar trebui să includeți:

reclame (atât digitale, cât și tradiționale)personalul dvs. de marketing (fie intern, dacă aveți o echipă de marketing, fie extern, cum ar fi expertul SEO pe care l-ați angajat pentru anumite sarcini de marketing)active virtuale (de exemplu, site-ul dvs. web, social media, producția de conținut și altele similare)evenimente și materiale promoționale (cum ar fi târguri, standuri, broșuri, cărți de vizită, panouri, mostre și multe altele)strategii de publicitate, inclusiv prezentarea la evenimente și obținerea de plasare a produselor

De multe ori, cheltuielile de marketing sunt desemnate greșit în buget, deoarece multe companii nu clasifică expozițiile comerciale, sponsorizările și materialele digitale ca fiind de marketing. Cu toate acestea, ele sunt cu siguranță și ar trebui să fie pe lista dvs.

#3 Evaluați cât de bine sunt cheltuiți banii dvs.

Ratele de conversie, datele privind traficul pe internet și generarea de lead-uri sunt doar câteva exemple de măsurători pe care le puteți urmări pentru a vă evalua investiția. Dacă nu ați făcut-o deja, acum este momentul ideal pentru a începe să urmăriți acești indicatori. Este destul de simplu – dacă nu urmăriți acești parametri, nu veți putea să vă dați seama de ROI.

Parametrii pe care îi alegeți ar trebui să reflecte KPI-urile afacerii dvs. Pentru a vă comercializa brandul, de exemplu, puteți urmări vizitatorii site-ului web, ratele de respingere și procentul de vizitatori ai site-ului care devin clienți plătitori. Puteți măsura cu ușurință chiar și ROI-ul expoziției comerciale. Puteți face acest lucru comparând numărul de comenzi sau de lead-uri de e-mail pe care le-ați primit la târg cu costul total al participării la târg.

#4 Optimizați-vă planul

Cu aceste date în mână, veți putea pune la punct un plan de marketing și un buget viabile. Prin urmare, evaluați-vă cheltuielile actuale pentru fiecare element și analizați dacă trebuie să ajustați suma pentru a vă adapta ambițiile de expansiune. Nu uitați să calculați rentabilitatea investițiilor (ROI) a oricărei opțiuni, deoarece este crucială.

Să presupunem că obiectivul dvs. este de a crește vânzările cu 20%. Pentru a face acest lucru, s-ar putea să trebuiască să investiți într-un nou site web, să vă extindeți bugetul pentru publicitate sau să vă măriți echipa de marketing. Așadar, asigurați-vă că vă gândiți la modalități de a vă atinge obiectivele de afaceri pe termen scurt, precum și pe termen lung.

Nu uitați să vă consultați cu departamentul de vânzări și să le cereți părerea cu privire la locul unde să vă cheltuiți cel mai bine banii. Pentru a înțelege cum se situează compania dvs. în raport cu altele din domeniul său, puteți compara cheltuielile dvs. cu media din industria dvs. Ca un corolar, consultați frecvent clienții pentru a obține feedback despre calitatea, prețul și valoarea generală a produselor și serviciilor dumneavoastră.

Pentru a determina cât de mult să cheltuiți pe publicitate, experții recomandă utilizarea regulii 70-20-10. Bugetați cel puțin 70% din resursele dumneavoastră în lucruri care au arătat rezultate bune pentru compania dumneavoastră, 20% în lucruri cu o oarecare promisiune de succes, dar cu mai puțină certitudine, și 10% în demersuri complet experimentale.

#5 Nu uitați să urmăriți și să oferiți sfatur

Odată ce ați terminat de planificat bugetul de marketing, ar trebui să îl verificați o dată pe lună pentru a vedea cum vă descurcați în ceea ce privește obiectivele și cheltuielile reale.  Este esențial să păstrați un contact strâns și cu departamentele de publicitate și marketing. Este simplu – dacă nu vă conduceți în mod activ strategia de marketing, aceasta nu își va atinge obiectivele.

Când vine vorba de marketing, profesioniștii din domeniul marketingului și partenerii din agenții nu au adesea asistența sau cunoștințele de care au nevoie pentru a-și îndeplini activitatea cu cât mai mult succes posibil. Este responsabilitatea proprietarului afacerii să ofere o direcție strategică generală. Concluzia este că fiecare angajat trebuie să contribuie într-un fel sau altul.

Sperăm că articolul nostru v-a oferit suficiente informații și un impuls de încredere pentru a începe să vă planificați încă de pe acum bugetul de marketing pentru 2023. Mult noroc!

close
type characters to search...
close